سلام

درویشی درويشي سلسله نعمت‌اللهی نعمت‌الهیه نعمه‌الهی نعمه‌اللهیه نعمت اللهی نعمه الهی نعمت اللهي نعمت‌اللهي نعمه‌اللهي نعمت الهیه نعمه اللهیه سلطانعلیشاهی سلطانعليشاهي سلطان علیشاهی سلطان عليشاهي سلطان‌علیشاهی سلطان‌عليشاهي گنابادی گنابادي گنابادیه گناباديه عرفان تصوف صوفی صوفي صوفیه صوفيه عرفا صوفیان صوفيان درویش قطب اقطاب مزار سلطاني سلطانی mysticism sufism shiism sufism shiah sufism islamic sufism nimatullahi order gunabadi

پنجشنبه

عارفان - مشایخ : متن اجازات صادر شده در ۱۹ خرداد ۱۳۸۵

متن فرمان شیخیت جناب آقای محمد علی معروفی ملقب به صادقعلی :


تصویر آقای معروفی
تصویر قابل پرینت

هو
۱۲۱

۱۲ جمادی الاول ۱۴۲۷
۱۹/ ۳ / ۱۳۸۵

نحمده بعدد ذرات الموجودات حمدا ازلیا ابدیا سرمدیا . و الصلاه و السلام علی خیر خلقه خواجه کاینات و مصداق لولاك لما خلقت الافلاک . و سپاس خداوندی را که به ما توفیق داد پس از فیض درک « انما انت منذر » بدنبال « و لكل قوم هاد » در تکاپو باشیم .
آنگاه توفیق داد که گوشه حبل المتین ولایت را بدست گرفته و متمسک شویم و در ذیل ولایت ۱۲ چراغ تابان ولایت به امید و انتظار « و لسوف یعطیك ربك فترضی » باشیم . در دوران غیبت كبری امام حی بینا ، وظایف شریعتی را باید از علمایی که شرایط آن را بیان فرموده اند ، اخذ کنیم و ولایت و هدایت را از کسانی که منصوص باین امر هستند ، جذب کنیم . علیهذا در این اوان که خدمت فقرای الهی و هدایت جویندگان در سلسله نعمت اللهی سلطان علیشاهی گنابادی باین بنده کمترین ملقب به مجذوبعلیشاه محول گردیده است ، برادر مکرم آقای محمد علی معروفی که مدتها عملا در محضر شادروان آقای صوفی عزتعلی شاگردی کرده و امتحان صدق و صفا داده اند را مأمور می نمایم که طالب صادقی که بایشان مراجعه کرد ، دست او را بگیرند و تلقین ذکر و فکر نمایند و نیز تجدید عهد هم در مورد فقرای قدیمی بر حسب مراجعه آنان ، انجام دهند و اذکار لسانی مناسب در موارد لازم به بندگان خدا تعلیم نمایند .
اما نکته مهمی که در نظر باید بگیرند کمک به تربیت فقراست که انشاء الله با رفتار متناسب با شرع و تقید به واجبات و اشتیاق به مستحبات ، مدل باشند و این وظیفه را عظیم شمارند و اینکه لایق این خدمت شناخته شده اند بر تواضع و فروتنی بیفزایند و بخصوص متقدمان را بر خود مقدم دارند و ایشان را به لقب صادقعلی مفتخر نمودم .

به تاریخ جمعه نوزدهم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و پنج
بنده کمترین حاج دکتر نور علی تابنده مجذوب علیشاه





متن فرمان شیخیت جناب آقای غلامعلی فرهان پور ملقب به کرمعلی :


تصویر آقای فرهان پور
تصویر قابل پرینت

هو
۱۲۱

۱۲ جمادی الاول ۱۴۲۷
۱۹/ ۳ / ۱۳۸۵

خلق الانسان علمه البیان . به نام خداوند جان آفرین / حکیم سخن در زبان آفرین
و صلی الله علی افضل رسله و درود بر تمام انبیا و اولیای الهی سیما بر شاه ولایت علی مرتضی و بر یازده تن فرزندان او ائمه ما شیعیان . خداوند بر حسب قاعده لطف ، پیمبران را ارسال نمود و سپس ائمه اثنی عشر را مامور هدایت مردم و سكان دار کشتی نبوت و شریعت قرار داد . اقتضای قاعده لطف در غیبت امام عصر این بود که هدایت ادامه یابد زیرا « لكل قوم هاد » امام در غیبت خویش وظایف ناشی از نبوت رسول را که شریعت باشد بر عهده علمایی از شیعیان گذاشت و شرایط آنرا معین نمود . وظیفه ولایتی را به نیابت به شخص خاص و منصوص ، احاله فرمود که هر دو گروه مانند دو دست یک بدن و واجب الاحترام هستند .
در این اوان که سلسله منصوص در سلسله عرفانی نعمت اللهی گنابادی باین بنده کمترین حاج دکتر نور علی تابنده رسیده است ، وظیفه دارم کسانی را برای هدایت تعیین نمایم . در هدایت به ولایت تبلیغ مقرر نیست بلکه فقط توضیح دادن و دستگیری است لذا برادر مکرم آقای غلامعلی فرهان پور را مامور می کنم و اجازه می دهم طالبان صادق را با تلقین ذکر و فکر هدایت کنند و کسانی را که تجدید عهد ننموده اند ، تجدید عهد را بپذیرند و احیانا بر حسب مورد ذکر لسانی تلقین کنند و توجه به مساله تربیت فقری و تادب به آداب فقری آنان بنمایند که روش و رفتار خود ایشان كماکان مدل باشد و انشاء الله این خدمت موجب قوت ایمان و ازدیاد فروتنی باشد . سابقین را بر خود مقدم دارند . ایشان را به لقب كرمعلی مفتخر ساختم .

نوزدهم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و پنج شمسی
اقل العباد : حاج دکتر نور علی تابنده مجذوب علیشاه




متن فرمان شیخیت جناب آقای خواجه گراشی ملقب به وفاعلی :


تصویر آقای خواجه گراشی
تصویر قابل پرینت

هو
۱۲۱

۱۲ جمادی الاول ۱۴۲۷
۱۹/ ۳ / ۱۳۸۵

بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله الذی كرم بنی آدم و الصلوه و السلام علی اشرف خلقه محمد المصطفی (ص) و علی آله الطیبین الطاهرین و اصحابه المنتجبین . و السلام علی وصیه المرتضی . و سپاس خداوندی را که دست ما را به حبل المتین ولایت متمسک ساخت و ما كنا لنهتدی لولا ان هدانا الله . بنا فرموده « لكل قوم هاد » رشته هدایت بر حسب نص تا قیام قیامت امتداد یافت . گر چه دیدگان و حواس بشر قدرت معنوی و لیاقت دیدار بشری آن امام را نداشت و بر حسب امر از دیدگان ما پنهان شد ولی قاعده لطف الهی اقتضا کرد که وظیفه بیان احکام و اعمال را به گروهی از بندگان که شرایط آنها را تعیین فرمود به وکالت واگذار کرد و وظیفه هدایت را بر حسب نص مستقر فرمود . این دو رشته مانند دو دست یک بدن و یک روح انجام وظیفه می کنند و متصدیان هر دو وظیفه مورد احترام هستند . اینک که وظیفه در سلسله نعمت اللهی گنابادی به این بنده کمترین حاج دکتر نور علی تابنده محول شده است وظیفه دارم هر کدام از متمسکین خالص واقعی به ولایت که شرایط و مقتضیات ایجاب کرد را به وظیفه هدایت ناس و تربیت راه یافتگان مامور کنم لذا آقای خواجه گراشی برادر مکرم را مامور ساختم که هر کجا طالب صادق و کیمیای احمر را سراغ گرفتند ، تلقین ذکر و فکر نمایند و در تادب آداب فقری و تاکید در اجرای احکام شرعی اقدام کنند انشاء الله راه یافتگان را در سلوک الی الله معین باشند و در الفت بین مسلمین بالاخص فقرا بکوشند . ایشان را به لقب وفاعلی مفتخر ساختم که خود نشانه سلوک ایشان در مسیر شادروان حضرت وفاعلی باشد . امید است این وظیفه ، بر حالت انکسار فقری و فروتنی آدابی ایشان بیفزاید و متقدمین را محترم و برخود مقدم دارند .

نوزدهم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و پنج
بنده کمترین حاج دکتر نور علی تابنده مجذوب علیشاه



برچسب‌ها: ,